Sokszor, sok helyen hívtam már fel a figyelmet a tanulás fontosságára vállalkozásindítás előtt, többek között itt a blogon is volt már róla szó. Azt is sokszor leírtam már, hogy ez nem az én érdekem, hanem elsősorban a tiéd, és nem azért írom, hogy mindenáron eladjam neked a tanfolyamomat (persze ha megveszed, akkor mind a ketten jól járunk, ez is tény), hanem azért, mert ha nem rendelkezel a megfelelő tudással marketing, vállalkozási ismeretek és valamilyen szinten az adózás, könyvelés területén, akkor sokkal nehezebb dolgod lesz, jó eséllyel belebuksz, és utána azt fogod hangoztatni, hogy na persze, Magyarországon csak a protekciósok tudnak vállalkozni. Pedig ez nem igaz, de ha valaki minden előzetes tudás nélkül vág bele, akkor szinte törvényszerű a bukás.
Hiszen gondolj csak bele: még az élet legegyszerűbb dolgaiba sem vágunk bele anélkül, hogy utána ne néznénk a dolog mikéntjének.
Egy végtelenül egyszerű példa: ha el akarok menni egy olyan helyre, például egy boltba, ahol még sosem jártam, akkor felmegyek a netre, megnézem, hogy pontosan hol van, merre tudok odamenni autóval, vagy esetleg tömegközlekedéssel, mikor érdemes odamenni (nyitvatartási idő), stb. Pedig csak egy hétköznapi, egyszerű kis dologról van szó. Hát akkor hogyne kellene tájékozódni egy vállalkozás elindítása előtt? Ne fogd rá, hogy ez pénzkérdés, és neked nincs pénzed drága tanfolyamokra! Manapság már “minden” fent van a neten, ha nincs pénzed, akkor kellő energia befektetésével összevadászhatod az információmorzsákat akár ingyenes anyagokból is. Vagy beléphetsz a Facebookon egy megfelelő csoportba, ahol a nálad tapasztaltabbak biztosan segíteni fognak. A lényeg, hogy tanulj, tájékozódj!
Olvastam egy cikket a JOY magazin oldalán, és őszintén szólva totál megdöbbentem azon, amit olvastam, figyelj:
Egy fodrászlány kifejtette, hogyan indította el a vállalkozását: “(…)belevágtunk. Sajnos az első próbálkozásunkba belebuktunk. (…) Közben én elvégeztem egy vállalkozói tanfolyamot és két évvel később, már jóval több tapasztalattal a hátunk mögött újra belevágtunk. Szórólapokat készítettünk, honlapot csináltunk, hirdettünk a helyi újságban – ezekre első alkalommal nem is gondoltunk. Egy saját vállalkozásba előbb bizony bele kell fektetni.”
Az első érzés, ami elfogott e sorok olvasása közben, az a döbbenet volt: hogyan vághat bele valaki úgy egy vállalkozásba, hogy még csak nem is gondol a marketingre? Ez számomra felfoghatatlan!
Hogy egy ide illő példával éljek: amikor Andy Vajna felesége, Tímea pár éve megnyitotta a fánkozóját, szerintem mindenki emlékszik, mekkora hírverést csaptak körülötte. Csak ez folyt a médiából hetekig. A rendelkezésére álló mindenféle felületet felhasználta arra, hogy reklámozza az üzletét. “Neki könnyű”– mondhatnád, hiszen nem voltak anyagi korlátai, és ebben teljesen igazad is van. DE! MÉG Ő IS marketingezett, reklámozott, mert tudta, hogy szükség van rá!
Hát akkor egy hétköznapi ember, aki vállalkozást indít, mégis hogy gondolhatja, hogy marketing és reklám nélkül sikeres lesz és működni fog az üzlete?!
“Sajnos az első próbálkozásunkba belebuktunk. Egyszerűen nem találtak ránk az emberek. Visszagondolva a hiba az volt, hogy egy olcsóbb, de rosszabb helyen fekvő termet béreltünk ki.” – mesélte a fodrászlány a cikkben. Tehát magyarán kibéreltek valamit az Isten háta mögött, amit nem talál meg senki, és amikor látták, hogy nem megy, még akkor sem jutott az eszükbe, hogy reklámozni kellene… Akkor is kellene, ha jó helyen lenne az üzletük, nem még akkor, ha rossz helyen.
Tény, hogy több százezer vállalkozás működik ma Magyarországon, és ezek közül csupán pár ezer foglalkozik azzal, hogy marketingezzen. Meg is lehet nézni, hány cég megy csődbe nap mint nap…és nem azért, mert itt nem lehet vállalkozni. Egy fenét! De hát az iskolában is megbukik az a gyerek, aki nem tanul…nincs min csodálkozni! Tanulás nélkül ne vágj bele!
INDÍTSD EL SAJÁT ONLINE VÁLLALKOZÁSODAT!
Elkészítettem számodra ezt az e-könyvet, amelyben lépésről lépésre megmutatom neked, hogyan indíthatod el a saját vállalkozásodat. Kattints a képre és kérd most:
Közgazdász, online marketing szakértő és a Hurrá Vállalkozunk alapítója vagyok. Küldetésem, hogy segítsek azoknak, akik saját online vállalkozást szeretnének indítani. Online tanfolyamokat és tudásanyagokat készítek, illetve a blogon osztok meg sok hasznos információt. Ja igen, és imádok vállalkozni! : )