Milyen vállalkozást indítsak? #3. TERMÉKÉRTÉKESÍTÉS, WEBSHOP

Milyen vállalkozást indítsak? #3. TERMÉKÉRTÉKESÍTÉS, WEBSHOP

Előző bejegyzéseimben a szolgáltató és oktató vállalkozásokról írtam neked, ezeket lehet a legegyszerűbben, legalacsonyabb költséggel elkezdeni. Ma egy újabb vállalkozástípusról írok neked, ez pedig a termékek értékesítése, amely lehetséges egy sima honlap segítségével is, ám ha sok terméked van, akkor érdemesebb a webshop, webáruház formátumot választani.

(Megjegyzés: a virtuális termékek esetében, mint amilyen az e-book vagy az online tanfolyam, szintén érdemes lehet a webáruház formátumot használni, mert az sokkal kényelmesebb. Nálam is megfigyelheted, hogy amikor egyetlen konkrét tanfolyamot kampányolok, akkor azt általában megrendelőlapon keresztül lehet kérni, de ha pl. több tanfolyamos akció van, akkor a webshopból lehet választani. Sokkal kényelmesebb mindenkinek ez a megoldás, főleg olyankor, amikor több terméket szeretne valaki vásárolni egyszerre.)

TERMÉKEK ÉRTÉKESÍTÉSE / WEBSHOP

Mit jelent az online termék-értékesítés? Ki foglalkozhat ezzel?

Az online termékértékesítés lényegesen egyszerűbb, mintha ugyanezt egy normál, fizikai üzletben szeretnéd megvalósítani. Hogy csak egy példát mondjak, ha fizikai boltot akarsz nyitni, akkor nemcsak a bérleti díjjal és rezsivel kell hónapról hónapra megbirkóznod, hanem különféle engedélyekre lesz szükséged az illetékes hatóságoktól, illetve valakinek a cégben kell, hogy legyen kereskedelmi végzettsége. (Amikor én először szembesültem azzal, hogy a közgazdász végzettségem nem jó ehhez, hanem bolti eladó képesítést kellett volna szereznem, hát bevallom, elég zabos lettem! Még szerencse, hogy nem tervezem fizikai bolt nyitását!) Persze nyilván vannak olyan termékek, amelyeket online sem lehet akárhogy árulni, engedélyekre, egyebekre van szükség (pl. élelmiszer), de összességében véve sokkal, de sokkal egyszerűbb online értékesíteni, mint élőben. 
(Persze mielőtt belevágnál bármibe, okvetlenül érdemes konzultálnod egy könyvelővel, hiszen minden üzlet és eset más és más, személyre szabott tanácsokra van szükség. Érdemes utánanézni, hogy esetlegesen milyen végzettségre, engedélyekre lehet szükség a webáruház elindításához, nehogy akkor érjen kellemetlen meglepetés, amikor már épp belevágnál a bizniszbe.)

Az egyik legnagyobb előnye a webáruháznak a fizikai bolttal szemben, hogy nem feltétlenül van szükség árukészlet fenntartására. És ez nem kis fegyvertény, hiszen:
– egyrészt nem kell nagy pénzbefektetés ahhoz, hogy el tudj indulni,
– másrészt később sem áll a pénz a raktárkészletben.

De ha nincs minden raktáron, akkor hogyan lehet ezt megoldani? Erre is van többféle módszer.

dropshipping például azt jelenti, hogy te, mint webshop nem is érintkezel a termékkel, hanem egy nagyker termékeit értékesíted olyan módon, hogy tőled rendelnek, de a nagyker küldi ki a terméket a vevőnek közvetlenül. Ebben sokan hatalmas lehetőséget szoktak látni, de a hátulütői is megvannak. Például ha több nagykerrel működsz együtt, és valaki olyan rendelést ad le, hogy több helyről kell küldeni a termékeket, akkor a postaköltség többszöröződik, a vevőnek pedig ez nyilván nem fog tetszeni, őt nem érdekli, hogy te mit honnan szerzel be. Ettől függetlenül működhet a dolog, pl. úgy, ha az webshop üzemeltetője beépíti a szállítási költséget az árba.

A másik jelenség, amit észrevettem: sokan felfedezték már, hogy a kínai oldalakon (Ebay, Aliexpress stb.) milyen olcsón lehet különféle termékeket beszerezni. És ilyenkor jön a nagy megvilágosodás, hogy ilyenkor emberünk kitalálja, mekkora hatalmas nagy biznisz lesz a Kínából behozott filléres cuccokat itt jó drágán eladni! Azonban ki kell, hogy ábrándítsak mindenkit. Ha kínai oldalról rendelsz bármit, akkor nem fogsz mellé számlát kapni, elvégre nem véletlenül kerül a cucc annyiba, amennyibe. Márpedig kereskedőként nem árulhatsz olyan terméket, amelynek nem tudod igazolni az eredetét számlával. Ha mégis kérsz számlát, akkor egy kínai számla nem okvetlenül fog megfelelni itt, és valószínűleg az áru is drágább lesz. Nem beszélve arról, hogy a nagyobb mennyiségű áru után már vámot is fizetni kell…
Plusz az is probléma, hogy hetekig eltart, mire ezek az áruk ideérnek (ha gyorsabb postázást akarsz, akkor az többe is kerül), amit a vevők nem fognak türelemmel kivárni. Tehát ezt nem javaslom, ha ilyen webáruházat szeretnél indítani, arra nem foglak jó szívvel biztatni, az tuti.

A hagyományos webáruházak esetében elterjedt megoldás, hogy nem kell raktárkészletet tartani, hanem elég rendelés esetén elhozni a terméket a nagykerből, és postázni az ügyfélnek. Ez egy teljesen korrekt és előnyös megoldás.
Amire szükséged lesz, az egy jó pozicionálás, téma- és célcsoport-választás. Meg kell határoznod, pontosan kiknek, milyen célcsoportnak szeretnél eladni, és egészen konkrétan mit akarsz nekik eladni. Érdemes specializálódni, az általános dolgokkal nehezebb megszólítani a célcsoportot.
Pl. luxus kiságyakat árulsz igényes középosztálybeli szülőknek
egészséges bioételeket árulsz ételallergiásoknak
sporteszközöket árulsz izmosodni kívánó férfiaknak
kutyaruhát árulsz szobakutyák tulajdonosainak stb.

Kézművesek, művészek számára jó megoldás lehet webshopban, honlapon is árulni az alkotásaikat. Ma már az online világ, az online marketing kiváló lehetőséget teremt arra, hogy ne csak a lakóhelyeden és annak környékén, vásárokban, stb. hanem a neten is el tudd kezdeni az értékesítést. Igaz, léteznek olyan oldalak, mint pl. a Meska, de ott több ezer másik eladóval kell megküzdened a vevőkért, nem tudod testre szabni az értékesítési felületet, és a marketing eszközeivel meggyőzni a látogatókat, hogy nálad vásároljanak. Mindenképpen ajánlott a saját honlap!

Készítettem egy teljesen ingyenes, 2 hónapos e-mail tanfolyamot, amelyben bevezetlek a vállalkozásindítás rejtélyeibe. Lesz szó sok mindenről: piackutatás, tervezés, adózás, és persze sok-sok marketing!

Kattints ide és kérd most az ingyenes tanfolyamot, hasznos lesz, ígérem! >>>

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.