Vállalkozásindítás tipikus hibái 2: Nem megfelelő fontossági sorrend

Vállalkozás indításánál nagyon sokan követnek el bizonyos hibákat. Ezeket gyűjtöm össze, és néhány bejegyzésen keresztül megmutatom neked, hogy mit érdemes elkerülnöd.

A második tipikus hiba:

Amikor a vállalkozásod elindításánál kicsit felcseréled a fontossági sorrendet 🙂

Nézzük, hogy miről is van szó:

Van az a jelenség, amikor valaki elindít egy vállalkozást. Csináltat egy csillivilli honlapot, egy méregdrága arculatot a legmenőbb grafikussal, előfizet a legdrágább hírlevélküldőre, pultot bérel konferenciákon stb. Csak éppen kiderül, hogy a terméke nem kell senkinek, így gyakorlatilag kidobta a pénzt az ablakon.

Mindeközben egy másik vállalkozó szépen szerényen elindul az egyszerű honlapjával, még logója sincs. Nem költ százezreket grafikusra, megfelel neki az ár-érték arányban legjobb, “olcsó” hírlevélküldő. És mit ad Isten, ez a vállalkozó sikeres lesz, egyre nőnek a bevételei, így egy idő után már eldöntheti, hogy akar-e magának menő arculatot (és az is lehet, hogy nem, hiszen anélkül is megy a dolog), vagy a legdrágább hírlevélküldőt (de minek is akarná, amikor az “óccsó” mindent tud, amire szüksége van).

Ismerek olyan vállalkozót, akinek első dolga volt Mercedeseket venni, persze hitelre, meg olyat is, aki használt autót vett és az is megfelelt neki. Az első csődbement, a második pedig ma már készpénzért vehetne magának egy egész falka Mercedest…

Van egy fontossági sorrend, amit érdemes betartani. Persze, sok esetben a flancolás megtérül, mert az ügyfelek elájulnak a Mercedes, vagy a legújabb iPhone láttán, és lenyűgözi őket, ha minden héten más trópusi üdülőparadicsomból posztolsz, de ha mindez azt eredményezi, hogy csődbe jutsz, akkor nem biztos, hogy jó vásárt csináltál.

Haladj sorrendben, és először a legfontosabbakra költs.

  • Például szükséged lesz egy weboldalra, de ha pocsék a terméked, akkor a leglenyűgözőbb honlap és design sem fogja eladni. A webdesignerek mindig azt akarják elhitetni veled, hogy méregdrága webdesign nélkül sosem leszel sikeres. Ez egyszerűen nem igaz, ezernyi példát tudnék erre mondani. Az egyik sztorimon szerintem remekül fogsz szórakozni. Kb. 10 évvel ezelőtt poénból csináltam egy logót egy vállalkozó ismerősömnek. Ezt úgy képzeld el, hogy paintben rajzoltam meg, ő meg kitette a weboldalára és azóta is használja. Egy nagyon gagyi honlapja van ezzel a csodálatos painttel megrajzolt logóval megkoronázva, de a cége árbevétele 100 millió felett van – azt hiszem ez eléggé meggyőző érv amellett, hogy nem minden a gyönyörű grafika… Persze az sem jó, ha igénytelen vagy éppen elavult a honlapod, csak arra szeretnék rávilágítani, hogy amíg nem tudod, hogy egyáltalán fog-e működni a céged, addig ne költs erre vagyonokat.
  • A tanulásra soha ne sajnáld a pénzt, a marketingismeretek minden vállalkozáshoz kelleni fognak, sőt, még a mindennapi életben is használni tudod őket. Én például akkor is használtam, amikor még konkrétan alkalmazott voltam és nem foglalkoztam ténylegesen marketinggel, a Vaterázástól kezdve az álláskeresésig mindenhol. De még akkor is jól jön, ha a végén mégiscsak egy munkahelyen kötsz ki, alkalmazottként.
  • Kezdőként a legfontosabb dolog a vevőszerzés. Haladóként már van egy kis előnyöd, hiszen a meglévő elégedett vevőknek újra és újra el tudsz adni, de kezdőként először ki kell építened a vevőbázisod. Vagyis amire igazán érdemes költeni, az a reklámozás. Ha kiszervezed a kampánykezelést, akkor komoly költségekkel számolhatsz (havi több tízezer forint, ami csak az ügynökség díját jelenti, a reklámköltségek még ehhez hozzájönnek; Google AdWords esetében a kampányfelállítás díját 100.000 Ft alatt nemigen úszod meg, utána a havi kampánykezelés már olcsóbb lesz stb.) Sokkal olcsóbb, ha veszel valamilyen tudásanyagot, vagy elmész egy tréningre, és megtanulsz hirdetni. Ezt ingyenes cikkekből nemigen lehet megtanulni, viszont remek tudásanyagok elérhetőek a piacon. Röviden tehát, amire mindenképpen érdemes és kell is költeni, az a reklám.
  • Kezdőként felesleges mindenféle drága fizetős cuccba beruházni, ami mindenképpen kelleni fog, az egy hírlevélküldő. Ezekből is van olyan, ami bizonyos feliratkozószámig ingyenes, pl. amit mi használunk, a MailerLite 1000 feliratkozóig abszolút ingyenesen használható, ha pedig már 1000 feliratkozó felé mész, akkor úgyis kitermeli a költségeit. 
  • Ha segítségre, pl. kisebb grafikai munkákra, egy logó, Facebook borító, illusztráció stb. elkészítésére van szükséged, bátran használhatod a Fiverr nevű oldalt. Ez angol nyelvű oldal, ahol egységesen 5 dollárért (jutalékkal együtt 6 dolcsi) már elvégeztetheted ezeket a feladatokat. Vagyis nem kell vagyonokat fizetned, mégis profi, minőségi munkákat kaphatsz. A sellerekkel (eladók) angolul tudsz kommunikálni. 

Gondolkozz ésszerűen és az optimális sorrendben valósítsd meg a különféle beruházásokat a frissen elindított vállalkozásodban!

By | 2017-06-13T04:22:52+00:00 június 13th, 2017|Vállalkozás|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment